Pohádková země Deutschland

Pět dní, 1435 km, tři krásné noci v pojízdném oktávkovém domečku, jeden výšlap, 50 km v nohou, dva pohádkové zámky, hory, šest jezer a jedno Německo.
V Německu jsme byli už mnohokrát, ale vždycky jsem se chtěla podívat na zámek Neuschwanstein, který byl původním cílem tohoto výletu. Nakonec jsme nejdřív přidali okolní jezera a pak ještě město Konstanz s Bodensee. A také jsme se rozhodli, že přeměníme naši oktávku na pojízdný domeček aka obytný vůz. Hlavní výhodou je to, že nemusíte platit za ubytování nebo pořád rozkládat a skládat stan. Uznávám, že podobný druh cestování není pro každého, ale rozhodně je to nejlepší způsob, jak toho uvidět hodně za krátkou dobu a málo peněz. A také je to dobrá alternativa cestování s cestovkou, jelikož můžete spát v podstatě kdekoli a jet kamkoli.
První zastávka Kochelsee a naše spaní u Walchensee.

První den jsme vyjeli v sedm třicet ráno a jeli k Walchensee. Jelikož jsme na začátku zastavovali skoro každé půlhodiny (nejdřív pro kafe ve Starbucksu na letišti, potom záchody, jídlo, Mnichov, fotopauza u Kochelsee a další nezbytné věci), cesta nám trvala skoro šest hodin. Do večera jsme seděli u vody, jedli lasagne plavali v křišťálově čistém jezeře a odpočívali. Místo na spaní jsme našli hned díky aplikaci Pak4night, kde lidé sdílejí místa na přespání. V Německu se podle zákona prý nesmí kempovat jen tak v přírodě, ale toleruje se jedna noc v obytném voze nebo autě na odpočivadle nebo parkovišti.
Walchensee
U Walchensee  jsme se nezdrželi moc dlouho a další den jeli do Konstanz, kde se nachází druhé největší jezero v Alpách a také byl upálen Jan Hus. Ale víc nás zaujalo samozřejmě Bodensee, které je snad obrovské jako moře. Do města jsme se dostali trajektem za 15 s autem, což je docela dobrá cena za patnáctiminutovou vyhlídkovou cestu. Přes Airbnb jsme se ubytovali na bytě a hned vyrazili na pláž Strandbad Horn. Voda v Bodensee byla čistá a příjemná, na pláži málo lidí a prodávali tam také pivo, hranolky a jiné občerstvení.

Na večeři a snídani jsme šli do bistra SOL u Rýna, které jsme našli na internetu a také nám ho doporučila jedna známá. Mají tam všechno, co se dá čekat. Burgery, currywursty, nudle, polévky a saláty. Ale také i zmrzlinu. Ke snídani tam měli lívance, puddingy, chlebíčky s humusem, kafe a podobnou ranní klasiku. Kousek od bistra je i krásná náplavka, která sice není tak krásná jak v Praze, ale voda tam je mnohem čistší.
Posledních pár hodin v Konstanz na třetí den naší cesty jsme strávili u vody a také návštěvou Hussenstein, místa, kde před 603 lety byl upálen Jan Hus. Na oběd jsme zašli do fast foodu někde v centru a dali si veganský currywurst a falafel s hranolky a salátem. Večer na nás zase čekala několikahodinová cesta, která zahrnovala trajekt a zastávky na nákup.
Než jsme našli místo na spaní, zastavili jsme se na chvíli u jezera Hopfensee. Nejdřív jsme tam chtěli zůstat, ale nakonec jsme si to rozmysleli a jeli dál, blíž k zámku Neuschwanstein. Když jsme jezdili kolem a hledali nějaké útulné odpočívadlo, narazili jsme na prázdné uličky kolem zámku. Nebyli tam lidé ani auta. Zůstali jsme na parkovišti kousek odtud. A řekli jsme si, že asi na ten zámek nikdo moc nejezdí.
Hopfensee
Ráno čtvrtého dne jsme se přesvědčili o opaku. Už v deset hodin v těch stejných uličkách byly kolony, všude chodili lidé, tam a zpátky jezdily velké autobusy. Na cestě k Neuschwanstein jsme viděli další zámek, Hohenschwangau, který nebyl tak hezký a vypadal (ve srovnání s Neuschwansteinem) spíš jako nějaký drahý novodobý hotel.
Po půlhodinovém výšlapu jsme vystáli frontu na most Marienbrücke a uviděli Jeho. Neuschwanstein nechal postavět Ludvík II. Bavorský v roce 1869. Tento král byl nadšencem do umění, miloval divadlo a hudbu, ale bohužel se považoval za šílence a dokonce kvůli tomu byl zbaven svéprávnosti a trůnu. Tyto tragické události se odehrály právě v tomto zámku. Neuschwanstein také inspiroval Walta Disneyho ke stvoření známého zámku Šípkové Růženky.
Nejznámější vyhlídka je na mostě Marienbrücke, kde je narváno ke zbláznění, ale když půjdete o kousek dál, budete mít ještě krásnější vyhlídky a skoro bez lidí.
 Schwansee
Po prohlídce zámku jsme jeli se podívat na jezera Alpsee a Schwansee. U toho druhého jsme zůstali na oběd a koupání. Místo na spaní jsme tentokrát hledali docela dlouho, protože aplikace nás zavedla někam úplně do lesa, kde by naše auto jen tak neprojelo. Nakonec jsme měli štěstí a náhodou našli krásné odpočivadlo přímo u potůčku.
Ráno pátého dne jsme se v klidu nasnídali a pomalu jeli domů. Samozřejmě jsme se stavili i na nákup německých dobrot a piva v Kauflandu. Moc jsme si oblíbili bavorské pivo, a hlavně nefiltrované Hacker Pschorr. O tom, co obvykle kupujeme v Německu, přečtěte zde.
Na závěr bych chtěla říct, že i přesto, že tento druh dovolené není úplně relaxační, rozhodně ho chci zopakovat a vydat se někam dál. Potvrdili jsme, že i kousek za hranicemi může být krásně a i v tak malém autě se dá spát.
Náplavka v Konstanz
Jídlo: Většinou jsme se stravovali tím, co zrovna koupili v supermarketu. Müsli, chleba, hummus, fazole a rychlá jídla jsme brali s sebou. Dokupovali jsme jenom mléko, jogurty, a dále také ovoce a zeleninu, kterou jsme si pak dávali k ohřátému jídlu. A jednou denně jsme měli Manu. Lednici jsme nebrali, takže všechno se vždy snědlo během dne. Na vychlazení jsme používali jezera nebo dávali potraviny přes noc pod auto na zem.

Jezera: Kochelsee – Walchensee -  Bodensee – Hopfensee – Schwansee – Alpsee

Zámky: Neuschwanstein, Hohenschwangau

Město: Konstanz, pláž Strandbad Horn a restaurace SOL.