Olomouc, barevný běh a (ne)vegan friendly sobota


Výlet do Olomouce byl neplánovaný a nevím, zda bych se tam jinak někdy (dobrovolně) jela podívat. Nicméně se mi tam až na některé výjimky všechno líbilo, vyšlo nám počasí a užila jsem si barevný závod, po kterém jsem asi dva dny barevně kýchala a měla barvy všude na těle a oblečení. Bohužel jenom s veganským jídlem to nevyšlo tak, jak jsem původně plánovala.

- Na sobotu nic neplánuj.
- Proč?
- Jedeme do Olomouce.
- … a proč do Olomouce?
- Bude tam závod Barvám neutečeš a já jsem nás tam přihlásila.
- A co je v Olomouci?

Volba padla právě na Olomouc z toho důvodu, že to byl první a nejbližší závod v sérii a že se pražský Barvám neutečeš konal v stejný den, kdy jsem měla jet na jiný závod do Brna (který jsem nakonec stejně musela zrušit). Měla jsem opravdu nešťastnou představu o Olomouci a o tom, co bych tam tak mohla navštívit. Věděla jsem, že se tam vyrábí olomoucké tvarůžky, které nejím, je tam Univerzita Palackého a na jaře se tam koná Veggie fest. To, že Olomouc je místem konání většího veganského festivalu, mi napovídalo o tom, že se tam můžu krásně najíst. Víc jsem se mýlit nemohla. Byla totiž sobota.
V deset ráno jsme přijely poloprázdným vlakem na poloprázdné hlavní nádraží, potkaly jsme jenom skupinu francouzských turistů, kteří moc nevěděli, co tam vlastně dělají, a ještě tři mladé slečny v barevném oblečení, podle něhož jsme usoudily, že míří na stejný závod. Spolu s nimi jsme nasedly na tramvaj a jely na Výstaviště Flora. Dostaly jsme startovní balíčky, daly do úschovny věci a šly se někam najíst. Už předem jsem si vybrala pár míst, které bych chtěla navštívit. Ale nepočítala jsem s tím, že v sobotu je všechno zavřené. Nevím, jestli se to stalo jenom mně a jenom v TU SOBOTU, že skoro všechno ve městě bylo zavřeno (nebyl to svátek). Dlouho jsme hledaly nějakou trafiku, večerku podobnou těm pražským jsme vůbec nenašly. Neviděla jsem tam ani vietnamské nebo čínské restaurace, kde by měli nějaké to tofu se zeleninou a rýži.
Nakonec jsme šly do restaurace přímo na hlavním náměstí a daly jsme si hranolky, které neměly žádnou chuť. Ale limonádu nám přinesli opravdu výtečnou. Asi nejlepší, kterou jsem kdy měla. Nebyla přeslazená, ani kyselá nebo vodnatá. A také jsem si tam řekla, že nejsem tu přece kvůli jídlu, ale přece kvůli závodu.
Mraky barev
V startovním balíčku byly barvy, které před začátkem všichni házeli do vzduchu nebo se navzájem barvili. Což jsme s kamarádkou také udělaly a hned jsme je měly všude: na oblečení, na mobilu, ve vlasech a botách.
Před startem všichni ještě několikrát vyhodili do vzduchu zbytky barev. Bylo to tak hezké, zvlášť když bylo vidět, jak vítr ty barvy odfoukává pryč, jako by nad námi letěly barevné mraky nebo kouř. Běhu se zúčastnilo opravdu hodně lidí, byli tam muži a ženy různého věku, rodiny s dětmi, kluci a holky na skatech, koloběžkách a bruslích. Všichni barevní a nadšení. A všichni kvůli těm barvám nemohli pořádně dýchat. Na trase na nás čekaly další dávky barev, a to rovnou několikrát, a také v cíli. Proto na konci závodu jsem byla celá žlutá jako postava ze Simpsonových. Žádné osobáčky nepadly, ale opravdu jsem si to užila. 

Plusy akce Barvám neutečeš:
-
Atmosféra, všude kolem barvy a nadšení lidé
- Možnost se navzájem umazat barvami
- Není potřeba být běžcem, každý dostane medaili za jakýkoli čas
- Občerstvení na trati

Minusy akce:
- Je docela těžko běžet a dýchat, když ti přímo do obličeje házejí barvy v prášku
- Po akci nebylo možné se pořádně umýt, všude byly fronty
Bistrá kráva
Jelikož byla sobota, hodně restaurací mělo zavřeno. Nakonec jsme šly do kavárny Bistrá kráva (http://bistrakrava.blogspot.cz/), kde, jak mi řekl google, v nabídce jídel mají něco veganského. Ano, měli. Polévku, grilovanou zeleninu a salát. Většina jídel bohužel obsahovala mléčné výrobky nebo maso. Jinak se mi v kavárně docela líbilo, hrála příjemná hudba a přátelská obsluha.
Na závěr jsme se stavěly v NEvinném baru, který se nachází přímo vedle té restauraci, kde jsme si ráno dávaly hranolky. Jídla tam bohužel neměli, jenom nápoje a nějaké oříšky nebo olivy. Daly jsme si tam jeden drink a spokojené jsme jely na nádraží a zpátky do Prahy.
NEvinný bar

Komentáře