PRAGUE HALF MARATHON: Moje poprvé aneb jak posunout vlastní hranice


Pamatuji si, jak před rokem a půl jsem se bavila s kamarádkou o tom, že vůbec nechápeme, co jsou to za blázny, kteří běhají takové dálky. V sobotu jsem byla mezi nimi, byla jedním z nich, ačkoli jsem považovala půlmaraton a maraton za něco, do čeho bych nikdy v životě nešla. Ale pak se něco změnilo a rozhodla jsem se běžet proto, že jsem si chtěla dokázat, že není nic nemožného, a chtěla jsem si to užit. 

Už stojím v davu a nejsem vůbec nervózní, jen se klepu zimou. Je tak jedenáct stupňů, jsme ve stínu a já mám na sobě jenom kraťasy a tričko. To nevadí, říkám si, aspoň potom mi nebude vedro. Už slyším Smetanovu Vltavu a pomalu jsme se začali hýbat kupředu. Byla jsem až na konci, v posledním koridoru, takže jsme museli čekat nejdéle. A pak jsme se rozběhli…
Než jsem odstartovala, nějakou chvíli mi trvalo, než jsem pochopila, co se vlastně kolem mě děje. Uvědomovala jsem si jenom to, že jsem na nějaké akci v centru Prahy, ale nějak jsem zapomněla na to, že musím uběhnout jednadvacet kilometrů.  Prostě jsem na to nemyslela ani před startem, ani po něm. Jenom jsem běžela a užívala jsem si to. Ale přitom jsem se reálně dívala na věci: stačí přepálit začátek, a do cíle už nemusíš doběhnout. Přesto skoro celou dobu jsem se usmívala (nebo se mi to jenom zdálo😅)) () ) radovala jsem se na každé občerstvovací stanici a u každé cedule s kiláky. I když jsem kamarádce říkala, že ještě nemáme co slavit, máme za sebou jenom dva/čtyři/šest kilometrů. Ano, vyhráno jsme ještě neměly, ale skvělou náladu nám nic vzít nemohlo. 

A tak to celé v klidu probíhalo, dokud jsem se nerozhodla odpojit se od své společnice a běžet posledních pár kilometrů rychleji než předtím. A vůbec toho nelituji, byla to učebnicová ukázka toho, jak někomu, kdo vyběhnul velice pomalu, zbyly síly na poslední kus cesty. A nakonec jsem na tom úseku předbíhala ty, co na začátku předbíhali mě.
A nakonec posledních pár kiláků, už tam stojí ti, co to mají za sebou, a křičí: „To zvládnete, ještě kilák a půl! Dělejte!“, a pomáhalo to i přesto, že ten kilák a půl podle mě trval celou věčnost. Hrála hudba, lidé kolem nám všem fandili a nešlo to prostě jen tak vzdát. 

Pražský dvacátý půlmaraton byl neuvěřitelný. Zkusit to bych doporučila každému, kdo má zdravé nohy a živý plamen v srdci. Překonávat svoje hranice a běžet naproti novým zážitkům!   

Komentáře