Vegani na cestách: Vegan Prague


Někomu se může zdát, že se vegani jenom omezují: nejedí maso, sýry nebo zmrzlinu. Před několika lety jsem si myslela totéž, ale pak jsem začala objevovat spoustu skvělých míst, kde asi díky nějakým kouzlům dokážou připravit jídla, která chutnají jako z mléka nebo masa, ale přitom nejsou. Tady je seznam pochoutek, které jsem si oblíbila až na veganské stravě.
Kam na smažák 
Náš první veganský smažený sýr jsme ochutnali v Belzepubu na Žižkově a byl výborný. Můžete si tam dát tři nebo pět kousků, a také si objednat smažák v housce. Není to stoprocentně veganská restaurace, jsou tam také jídla z masa, ale na výběr kromě smažáku mají veganské a vegetariánské burgery, saláty a cibulové kroužky. Můžete si tam dát i pivo nebo víno. Pět menších kousků smažáku a smažák v housce stojí 119 korun, veganské burgery tam mají od 139 korun.

Kousek od Letenských sadů je Waipawa Letná, kde najdete smažák, burgery, tortilly a další veganské dobroty.  Mají tam pivo a hrají skvělou hudbu. Za smažený sýr s bramborami a sojanézou zaplatíte 135 korun, za burger kolem 130.
Veganský smažák: Waipawa Letná
Kam na zmrzlinu
Kdysi jsem zmrzlinu moc nemusela, byla na mě totiž moc krémová a mastná nebo studená (:D). Ale pak jsem na Veggie Náplavce ochutnala nanuk od Rawito a změnila jsem svůj názor, až tak to bylo dobré. Tato zmrzlina není jenom veganská, ale raw, neobsahuje laktózu, lepek a ani cukr. Mají tam různé ovocné a krémové nanuky s oříšky, nejvíc mi chutnaly vanilka a datle a také arašídové máslo
Rawito

Jeden nanuk stojí kolem padesáti korun a koupit si ho můžete na vybraných místech (https://rawito.cz/prodejni-mista). Je jich poměrně dost, v Praze v centru například mají v restauraci Rawcha nebo v obchod se zdravou výživou World Vegan v domě Černá labuť kousek od Palladia. 

Další skvělou zmrzlinu mají v Crème de la Crème Prague, kterou najdete nedaleko Staroměstského náměstí, a to nejenom sorbety a ovocné zmrzliny, ale také i krémové veganské s různou příchutí (například karamel, vlašský ořech, arašídy a pistácie). Všechny zmrzliny jsou handmade a vyrobeny podle italských receptů. O víkendech, zvlášť když je hezky, doporučuji se připravit na to, že budete muset čekat ve frontě :D V nabídce najdete nejenom zmrzlinu, ale také například veganské slané a sladké palačinky. Za velký kelímek (240 gramů) zmrzliny zaplatíte kolem 100 korun a za palačinky 120 korun. 

Na jiných místech, jako je Fruitisimo nebo Angelato prodávají veganské sorbety, v přízemí domu Černá labuť také najdete zvlášť kavárnu s veganskou zmrzlinou. A v létě v bistru Puro na Vinohradské mají točenou zmrzlinu.  

Kam na donuty

Poprvé plnohodnotný donut jsem ochutnala už v době svého veganství a moc mi nechutnal. Bylo to v Bratislavě a zdálo se mi, že tam bylo moc tuků a cukrů (což je pro donut asi normální). Ale pak se otevřela cukrárna Blue vegan pig shop nedaleko zastávky Krymská… A teď, když se mě někdo ptá na veganské sladkosti, moje odpověď je jasná – zajdete si na donut k holkám, které jsou známé především díky Youtubu a Instagramu. A nově ve svém shopu nabízejí přímo výtečné donuty - plněné, klasické a s různou příchutí, každý den tam najdete něco jiného. Za jeden donut zaplatíte maximálně 50-60 korun
Donuty: Blue vegan pig shop

Ještě jedno míst v Praze, kde nabízejí veganské donuty je Donut Shop Prague, který se nachází na náměstí Jiřího z Poděbrad. 

Komentáře